اصفانیا

دانلود فیلم و عکس، اخبار روز ایران، اخبار ورزشی، مجله تفریحی، خبر استخدام، دانلود آهنگ، پیامک عاشقانه

اصفانیا

دانلود فیلم و عکس، اخبار روز ایران، اخبار ورزشی، مجله تفریحی، خبر استخدام، دانلود آهنگ، پیامک عاشقانه

جنگ سرنوشت ساز در عراق چه زمانی فرا می رسد

جنگ سرنوشت ساز در عراق چه زمانی فرا می رسد؟

نخست وزیر عراق((آزادسازی ضلوعیه با تلاش همه فرزندان عراق اعم از شیعه و سنی صورت گرفت. پاکسازی این شهر از عناصر تروریستی داعش سرآغازی برای آزادسازی همه مناطق اشغالی عراق از دست گروه های تکفیری است.)) خبر 21-11/9/93

آزادسازی مناطقی دیگر در عراق از لوث تروریست­های تکفیری. ارتش و نیروهای مردمی عراق یک هفته پس از آزادسازی منطقه راهبردی ضلوعیه، مناطق مهم دیگری از الانبار، صلاح­الدین و موصل را از لوث تروریستهای تکفیری پاکسازی کردند. نخست­وزیرعراق ادامه نبرد با داعش را خواستار شده و از عشایر خواسته در عملیات آزادسازی مناطق باقی مانده در دست گروه تروریستی داعش با دولت همکاری کنند. عملیات آزادسازی مناطق تحت اشغال داعش در عراق از مدتی پیش، مرحله به مرحله شروع شده بود. آمرلی، جرف الصخر، بیجی و ضلوعیه مناطق مهمی بودند که طی روزها و هفته­های گذشته از تروریست های تکفیری باز پس گرفته شده­اند. مناطقی که داعش روی کنترل انها حساب ویژه­ای باز کرده بود و از طریق آنها نیازهای تسلیحاتی و لجستیکی خود را تامین می کرد. مقامات عراق این موفقیت­ها و از دست دادن ابتکار عمل تروریست­های تکفیری در پنج استان دیاله، بغداد، کرکوک، الرمادی و صلاح­الدین را حاصل وحدت و انسجام ملی در عراق می­دانند.

 سعد الحدیثی /سخنگوی دفتر نخست وزیر عراق- 29/9/93((هم اکنون نوعی توافق سیاسی و انسجام و حتی تکامل بین روسای سه قوه و گروه های سیاسی بزرگ و اساسی در عراق وجود دارد. این انسجام باعث شده که ما در میدان مبارزه با تروریستها هم موفقیتهای زیادی بدست آوریم))

تروریست­های تکفیری که حالا در صحنه­ی مبارزه با ارتش و مردم عراق زمین بازی را از دست رفته می­بینند سیاست زمین سوخته را پیش گرفته­اند. آنها از یک طرف زیرساخت­های اساسی و آثار تاریخی و میراث فرهنگی عراق را از بین می­برند و از طرف دیگر با برجای گذاشتن مین­ها و بمب­های انفجاری دست ساز تلاش دارند مانع از بازگشت مردم به این مناطق شده و روند پاک سازی و پیش­روی نیروهای مردمی و ارتش و دولت عراق را با کندی روبرو کنند. با وجود تمامی این موانع اما پیشروی­های نیروهای مردمی و ارتش عراق همچنان ادامه دارد و حلقه محاصره داعش در اطراف موصل روز به روز تنگ­تر می­شود. آمریکایی که خود در تشکیل داعش نقش محوری داشته و هم­اکنون ائتلاف به اصطلاح ضد داعش را در عراق رهبری می­کند اما مایل نیست نیروهای مردمی و دولت عراق پیروز نبرد نهایی با داعش باشند.

هادی عامری،دبیر کل سازمان بدر عراق،روسیاالیوم،11/10/93((هدف آمریکا و ائتلاف بین المللی نابود کردن تروریست ها نیست.این ائتلاف برنامه ی غرب برای کنترل داعش است. غرب می خواهد کاری کند که این تروریست­ها به غرب بازنگردند. ما برای بیرون راندن داعش از عراق عزم جدی داریم و به خواست خدا این تروریست ها به اروپا بازخواهند گشت تا اروپایی ها بدانند که این ها نتیجه جنایت آن هاست. این تروریست ها در نتیجه اشتباه های آمریکا و غرب پدید آمده اند. اشتباه های آمریکا و غرب در افغانستان طالبان و القاعده را ایجاد کرد. این آمریکا و کشورهای غربی بوده اند که این تروریست ها را ایجاد کرده و پرورش داده اند))

مقام­های امنیتی عراق این هفته اعلام کرده­اند که هواپیماهای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در منطقه صلاح‌الدین به تروریست­های داعش، سلاح و تجهیزات نظامی رسانده­اند.البته این اولین بار نیست که آمریکا و متحدانش، سلاح و مواد غذایی را به جای مردم و نیروهای عراقی به دست تروریست‌های داعش می‌رسانند. پیش از این چند بار در تلعفر، سنجار، الخضیر و بلد هم کمک های آمریکایی­ها به ارتش عراق سر از انبار تسلیحات داعش درآورده بود تا نشانه ای دیگر باشد بر نبود عزم جدی آمریکا و متحدانش در مبارزه با این گروه ترویستی- تکفیری. به­رغم تمامی حمایت‌های آمریکا از تروریست­های تکفیری، ارتش و مردم عراق هر روز مناطقی جدید و مهم در خاک عراق را آزاد می‌کنند. مناطقی که زمینه را برای آغاز عملیات آزادسازی شهر راهبردی موصل فراهم می­کند.

سالم الغبان ،وزیر کشور عراق،15/10/93((پیروزی های پی در پی نیروهای امنیتی و نیروهای مردمی عراقی گروه داعش سردرگم کرده است. عملیات آزادی سازی صلاح الدین در آینده آغاز خواهد شد که می توان آن را مقدمه عملیات بزرگ آزاد سازی موصل قلمداد کرد...مردم عراق برای پا کسازی موصل لحظه شماری می کنند.))

وزیر دفاع عراق،16/10/93((الانبار و صلاح الدین در آستانه آزادی است. و بزودی جنگ سرنوشت ساز در نینوا هم آغاز می شود با اعتماد بر نیروهایمان از شمال تا جنوب))خبر 21-16/10/93

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.